czwartek, 20 sierpnia 2009

Szaszłyki warzywne


Szaszłyki w wersji domowej - pieczone nie na grillu, ale w piekarniku:)
Na 5 sztuk trzeba przygotować:
  • 1 niewielką paprykę
  • pół obranej cukinii
  • 1 cebulę
  • kilka ząbków czosnku
  • 3 małe pomidorki
  • sos sojowy, olej
  • sól, pieprz, czosnek granulowany, słodką paprykę mieloną
Sos sojowy należy wymieszać z olejem i przyprawami w misce, po czym wrzucić do niej warzywa, pokrojone na kawałki. Wszystko wymieszać razem i odstawić na chwilę. Ponadziewać warzywa na patyczki szaszłykowe i piec w temperaturze 180 stopni C przez ok. pół godziny.
Oczywiście to moja wersja szaszłyków, bo pewnie inne zestawienia warzyw smakują równie dobrze.
Chciałam nadziać też pokrojone w kawałki kukurydze, ale moje patyczki były zbyt cienkie, więc zrezygnowałam i upiekłam je osobno - oczywiście wcześniej także obtaczając w sosie. Czytałam wcześniej, że tak przygotowane kukurydze są dobre, ale efekt przeszedł moje oczekiwania. Są przepyszne!:)
Do tego już tylko chlebek własnej roboty i obiad gotowy. Naprawdę polecam:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz