piątek, 4 września 2009

Śniadanie sentymentalne:)


Ponieważ ostatnio intensywnie pracuję intelektualnie ;), postanowiłam robić sobie takie śniadania, które w teorii dokarmiają mój mózg, a w praktyce są słodkie, smaczne i energetyczne:)
W związku ze zbliżającą się jesienią, a więc zbliżającym się sezonem na orzechy, przypomniał mi się ulubiony deser z dzieciństwa - orzechy włoskie z miodem. Zrobiłam więc z niego wersję śniadaniową:
na wafle ryżowe położyłam rozdrobnione orzechy wymieszane z miodem, na to pokrojonego banana i ser topiony w plasterkach. Jak dla mnie bomba:) Słodycz miodu w połączeniu z lekko słonym serem i wilgotny banan - smak wszystkiego razem jest niesamowicie ciekawy i jeśli lubicie takie połączenia to szczerze polecam:)
Do tego oczywiście poranna kawka i można ruszać do pracy:)



6 komentarzy:

  1. lubię bardzo takie połączenia
    orzechy banany
    i chlebki ryżowe lubię chrupac

    szkoda, że poranna kawa już się skończyła

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wrażenie, że kawa (dla mnie zawsze obowiązkowo mlekiem, nieważne jakim:) jest świetnym dopełnieniem śniadania:) ale ostatnio polubiłam też kawy popołudniowe- do ciasta albo dowolnego własnoręcznie zrobionego (koniecznie bo wtedy najlepiej smakuje)deseru:)
    A takie śniadaniowe połączenia zawsze dają mi poczucie, że lepiej mi się potem myśli-może się oszukuję,a może coś w tym naprawdę jest...

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomina mi to popularne w Holandii kanapki z serem kozim, orzechami i miodem ;) Jak dla mnie niebo w gębie, bo słony i taki...kozi (nie da się tego inaczej wyrazić) sera świetnie uzupełnia się ze słodkim miodem i gorzkimi orzechami.
    Twoje kanapeczki też wyglądają pysznie, chociaż ja wolę chleb razowy niż wafle ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak poeksperymentuję z rana ze śniadaniem, to i potem jestem bardziej kreatywna;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym pewnie ten ser roztopiła tak, żeby się spalił, ale ja w ogóle uprawiałam różne dziwne serowe rytuały, np pieczenie samych plastrów żółtego w opiekaczu do kanapek :)

    OdpowiedzUsuń